Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Škola za život: Evo tko ima pravo na povišicu zbog prekovremenih sati
12 September 2018
Doznajemo: Poništeni natječaji za ravnatelje škola zbog Zakona o braniteljima
12 September 2018
Iz medija
Obećanje ludom radovanje Ipak ništa od povišice: Profesorima iz ‘Škole za život’ dodatno će se plaćati samo prekovremeni rad
12. rujna 2018. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše Marijana Cvrtila Optimistični ravnatelji i prosvjetne vlasti, sumnjičavi roditelji, zabrinuti sindikalisti – to je trenutačno ozračje s kojim u drugi tjedan provedbe (a u Splitsko-dalmatinskoj županiji prvi) ulazi eksperimentalni program Škola za život, ili popularna kurikularna reforma koja je od ponedjeljka i početka nastave u Splitsko-dalmatinskoj županiji napokon ušla u sve 74 odabrane osnovne i srednje škole. Iako ne prolazi bez teškoća, pa tako u nekim eksperimentalnim školama do danas još nema kompletiranih eksperimentalnih udžbenika, u većinu još nisu stigli naručeni tableti (većina ravnatelja kaže da će doći do polovice rujna), a gotovo nigdje ni naručena oprema iz kataloga koji je sadržavao tisuću ponuđenih proizvoda za opremanje škola - reforma školstva ipak se nekako zakotrljala. gfgfgfgfIz ekipe ministrice obrazovanja i znanosti Blaženke Divjak poručuju da iz eksperimentalnih škola imaju uglavnom optimistične povratne informacije, da su svi savjetnici na raspolaganju školama, radi Info-centar, a ravnatelji u virtualnim učionicama unutar Loomena mogu postavljati pitanja. Što se tiče povišice od (najviše) 15 posto na plaću za oko dvije tisuće učitelja iz eksperimentalnog programa, čini se da ona ipak neće biti isplaćivana svima svaki mjesec, nego samo onima koji posao iz eksperimentalnog programa ne stignu odraditi unutar redovitog radnog vremena, nego im on prijeđe u prekovremene sate. - Djelatnici škola koji imaju povećani obim posla zbog sudjelovanja u eksperimentalnom programu Škola za život i ne mogu ga obaviti u redovitom radnom vremenu imaju pravo na prekovremene sate. Ravnatelji škola odobravaju i vode evidenciju o prekovremenim satima. Broj prekovremenih sati mora biti u korelaciji s brojem sati rada u razredima koji su uključeni u eksperimentalni program – odgovorili su pismeno iz Ministarstva znanosti i obrazovanja na naš upit. Takvi prekovremeni sati isplaćivat će se već na rujanskoj plaći koja stiže u listopadu. S druge strane, roditelji s kojima smo razgovarali pitaju kako je moguće da se “škola budućnosti” već drugi tjedan održava samo uz kredu, ploču, olovke i bilježnice te poluprazne torbe, no većina ravnatelja eksperimentalnih škola podsjeća na to da se i prije znalo događati da udžbenici kasne na početku školske godine. - Knjige se u našoj školi upravo slažu i dijele, čini mi se da nedostaju još samo one za vjeronauk. I ranije se znalo dogoditi da učenici po dva tjedna nisu imali knjige. Osim toga, nastavnici su dobili naputak iz kojeg repozitorija uzimati e-udžbenike i e-gradivo za eksperimentalnu nastavu. Nema prostora za paniku – uvjerava Dubravko Deželić, ravnatelj zagrebačke Škole za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, čijih je 116 učenika prvih razreda uključeno u Školu za život. Prema njegovim riječima, nastavnicima iz eksperimentalnog programa trenutačno je veći problem, a u tome poziva na razumijevanje Ministarstvo obrazovanja, što su preopterećeni: većina kvalitetnih profesora su i razrednici, ovo je vrijeme kada se kroje rasporedi sati, školski planovi i programi, kurikulumi koji trebaju biti usvojeni do 30. rujna, a istovremeno moraju sudjelovati u edukaciji za eksperimentalni program i preko platforme Loomen i CARNeta rješavati zadatke. - Ipak, dajmo šansu Školi za život, hajdemo pričekati barem do iza nove godine da vidimo kako će se to razvijati. I kada testirate neki lijek, treba vrijeme da vidite kako djeluje – poziva ravnatelj Deželić. Optimizam dijeli i ravnatelj eksperimentalne šibenske Prometno-tehničke škole Zdravko Peran, koji kaže da je ondje sve za 5+: knjige i tableti su stigli, nastavnici su educirani, a “dica su dobro prihvatila eksperimentalni program”. Ni u otočnim školama Splitsko-dalmatinske županije, koje su u ponedjeljak krenule s nastavom, unatoč tome što sve knjige, tableti i oprema nisu stigli, panike nema. - Većim dijelom udžbenici su stigli, a i tableti bi trebali doći do kraja tjedna. Svi trebamo vjerovati da program može uspjeti, zaslužuje priliku – kaže ravnateljica OŠ Supetar na Braču Dubravka Menjak, dok ravnateljica Srednje škole “Antun Matijašević Karamaneo” s Visa Tončica Poduje Vojković govori: - Upravo su danas stigle prve knjige iz matematike i biologije. Nastavnici su educirani, u platformi Loomen imaju spremne i pripreme. Ovdje smo probleme navikli rješavati u hodu. Nitko ništa ne gubi – uvjerena je ona.
Sindikalist Željko Stipić 'Nije normalno da kasne udžbenici' U školskim su sindikatima skeptični, a predsjednik Preporoda Željko Stipić kaže da im stižu upiti nastavnika s terena na koje ni oni ne znaju odgovoriti. - Kako možemo govoriti da je normalno da na početku školske godine kasne udžbenici, koji su osnovno pomagalo u nastavi, kada smo to prije snažno kritizirali? Nastavnici iz eksperimentalnog programa kažu da se bez udžbenika 'krpaju', neki se ponašaju kao da nikakvih promjena i nema. Najviše upita ipak je vezano za nejasnoće s isplatom povišice od 15 posto. Očigledno je da svi tu povišicu ipak neće dobiti. Zanima ih i kada će početi isplata te povišice, prema kojim kriterijima – prenosi Stipić neke od problema učitelja iz eksperimentalnog programa.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok