Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
PRIOPĆENJE
01 August 2018
Dvije profesorice, spremačica, Oliver i Dalićevo srebro
08 August 2018
Iz medija
Nova školska godina – novi sustav nacionalnih ispita
2. kolovoza 2018. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše: Marijana Cvrtila/Slobodna Dalmacija Koliko je kvalitetan hrvatski obrazovni sustav i koliko su naši učenici usvojili znanja i vještina koje bi trebali steći tijekom obrazovnih ciklusa? Pitanja su to na koje odgovore obično daju, primjerice, rezultati državne mature, ali i neka međunarodna testiranja koja nas nerijetko natjeraju da pogledamo istini u oči.  Gdje zapravo "šteka" i što bismo trebali mijenjati, "na prvu" bismo znali svi ponoviti. Ali, u mjerljivim okvirima - to je već druga priča. Stoga će hrvatskom obrazovnom sustavu, koji se od jeseni sprema za eksperimentalnu fazu obrazovne reforme, sigurno od velike pomoći u tome procesu biti novi ciklus nacionalnih ispita koji je, kako doznajemo, pripremljen u Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), krovnoj ustanovi za provedbu državne mature. Praćenje kvalitete Nacionalni ispiti, a riječ je o standardiziranim vanjskim ispitima kojima je cilj utvrditi postignuća učenika u temeljnim znanjima i kompetencijama u ključnim dijelovima obrazovnih ciklusa i iz različitih predmeta, počeli su se u nas provoditi 2006./2007. školske godine. Iako zamišljeni kao jedan od temeljnih mehanizama i modela za uspostavu i sustavno praćenje kvalitete u obrazovanju, nacionalni ispiti nisu se od tada redovito provodili. To bi se trebalo promijeniti već od ove jeseni. IVANA-KATAVICNaime, prema riječima ravnateljice NCVVO-a Ivane Katavić, Centar je u 2018. godini izradio model cjelovitog sustava nacionalnih ispita kojim bi se trebao uspostaviti takav sustav praćenja kvalitete obrazovanja. - Novi ciklus nacionalnih ispita temelji se na sustavnome pristupu nacionalnim ispitima. Taj ciklus okvirno traje od 2018. do 2022. godine, a po-drazumijeva razvoj ispitnoga materijala, probna ispitivanja, glavna ispitivanja i izvje-štavanje o rezultatima - objašnjava ravnateljica Katavić. Za ispitivanje su određena dva nastavna predmeta (hrvatski jezik i matematika) te prvi put predmetno područje prirodoslovlja (ispitivat će se sadržaji fizike, kemije, biologije, prirode i geografije, to jest fizičkegeografije) u višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi, te svi ti sadržaji u predmetu priroda i društvo u nižim razredima osnovne škole. Kako ističe ravnateljica Katavić, pri razradi specifikacija vanjskih periodičkih ispita, uzet će se u obzir ishodi, koncepti i sadržaji kurikularnih dokumenata izrađenih u sklopu cjelovite kurikularne reforme, važećih nastavnih planova i programa i strukovnih kurikuluma te okviri medunarodnih ispitivanja. - To znači da će u ispitivanje biti uključeni koncepti čitalačke i prirodoslovne pismenosti. Odabrani nastavni predmeti i predmetno područje ispitat će se u sedam ispita i jednome ispitu koji nije dio cjelovitoga modela, a to je geografija - kaže ona.
RASPORED Jesen 2018.: - hrvatski jezik, treći razredi srednjih škola, probno ispitivanje Studeni 2018., veljača 2019.: - geografija, osmi razredi Jesen 2020.: - hrvatski jezik, matematika i prirodoslovlje, probno ispitivanje, peti razredi osnovnih škola 2021. - hrvatski jezik, matematika i prirodoslovlje, glavno ispitivanje, četvrti razredi osnovnih škola - hrvatski jezik i matematika, osmaši (sadržaj do kraja sedmog razreda) - prirodoslovlje, prvi razred srednje (sadržaj do kraja osnovne škole)

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok