Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
04.01.2019. JADRAN TV Prilog o Prijedlogu pravilnika o napredovanju i nagrađivanju
04 January 2019
U kineske škole uvode inteligentne uniforme kako bi nadzirali kretanje učenika
05 January 2019
Iz medija
Nagrade najboljima: Što o novim pravilima za ocjenjivanje nastavnika kažu prosvjetari?
5. siječnja 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Autor: Ivana Ivandić, tportal.hr, 03.01.2019. Nakon 23 godine mijenja se Pravilnik o napredovanju i nagrađivanju nastavnika, a novi prijedlog predstavljen je u srijedu te donosi značajne promjene za nastavnike. Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja naglašavaju da on povećava transparentnost napredovanja i prvi put potiče dionike školstva na izvrsnost i inovativnost, pa smo pitali one na koje se pravilnik odnosi što misle o njemu Jane-SlaunichRavnateljica Prve riječke hrvatske gimnazije Jane Sclaunich pozdravlja promjene jer smatra da je dosadašnji pravilnik potpuno zastario. 'Novi prijedlog je dosta dobar jer se pomiču granice. Već je vrijeme da se uvedu promjene jer stari pravilnik nije obuhvaćao novitete koji su prisutni u nastavi', zaključuje ravnateljica te dodaje kako joj se sviđaju nove kategorije napredovanja. 'Smatram kako je važno da nastavnici koji su izvrsni dijele svoja znanja s drugim nastavnicima, to je odlično', govori te nastavlja kako je jednako važno da nastavnici koji izvrsno rade imaju priliku dobiti nagradu i priznanje za svoj rad. Prema prijedlogu novog pravilnika, jednom godišnje, na Dan učitelja 5. listopada, 500 učitelja i nastavnika dobit će novčanu nagradu od 10.000 kuna, a neki od kriterija za nagradu su rad na projektima, stručno usavršavanje i inovacije u nastavi. Također, od dana kad pravilnik stupi na snagu nastavnici će moći napredovati do izvrsnog savjetnika, što je treća razina uz mentora i savjetnika, koji bi trebao zarađivati 30 posto više od običnog nastavnika. stipićI predsjednik sindikata Preporod Željko Stipić, koji je i sam u radnoj skupini za izradu novog pravilnika, pohvaljuje novi sustav nagrađivanja, ali ističe i problem. 'Do sada smo u osnovnim i srednjim školama imali samo jedan instrument za nagrađivanje, a to je napredovanje. Ovo je stvarno pokušaj da se prvi put prepozna i financijski stimulira izvrsne nastavnike, što bi onda bilo u razini jedne plaće', govori Stipić te dodaje kako je to ipak mali broj nastavnika koji se nagrađuje jer u usporedbi s ukupnim brojem nastavnika, 'to je samo jedan posto ili ispod jedan posto, što se sad povezuje s proračunskim mogućnostima'. Smatra da ako su određeni kriteriji, onda limiti nemaju smisla jer, kako kaže, 'to onda postaje parodija', zaključujući da bi broj trebao biti veći ili se povećavati svake godine jer je broj izvrsnih učitelja veći od tih 500. Ono što ravnateljica Sclaunich ističe kao loše to je što su ravnatelji na neki način ostali zakinuti. 'Ove promjene su izvrsne za nastavnike, ali spektar poslova ravnatelja nije dovoljno obuhvaćen. Nije uzeto u obzir to da ravnatelji ne mogu napredovati, pa oni sada trebaju krenuti ispočetka', ističe te navodi vlastiti položaj kao primjer: 'Radim već 10 godina i da sam u nastavi, sada bih bila profesorica savjetnica, ali kao ravnateljica ne mogu napredovati.' Uvedene su i tri nove kategorije za bodovanje, pa ih je sada ukupno osam uz 66 kriterija, kao što su rad u stručnim vijećima, sudjelovanje na smotrama i natjecanjima te objavljivanje stručnih, obrazovnih i nastavnih materijala. Predviđeno je da rad nastavnika ocjenjuje stručno povjerenstvo, a ne pojedinci, kao do sada. Predsjednik sindikata istaknuo je kako su kriteriji za skupljanje bodova precizno razrađeni, ali da je i dalje naglasak više na njima, nego na radu nastavnika u razredu. 'Te popratne aktivnosti nisu suština, već je važno ocjenjivati rad nastavnika u razredu. Netko može biti dobar organizator natjecanja i pisanja stručnih radova, ali to ne znači da je jednako uspješan u nastavi', zaključuje. Kao značajno poboljšanje navodi i uvođenje stručnog povjerenstva koje će ocjenjivati rad nastavnika. 'Dosad su učenička i nastavnička vijeća na prijedlog ravnatelja predlagala nastavnike, na što je bilo dosta primjedbi, pa je ovaj novi sustav puno bolji. Na temelju bodova i svoga rada nastavnici šalju dokumentaciju stručnom povjerenstvu koje onda odlazi i na uvid u školu te donosi odluku', objašnjava te dodaje kako se jedino postavlja pitanje kako će ovo tijelo funkcionirati jer to nije točno navedeno u pravilniku. Javno savjetovanje o Pravilniku o napredovanju i nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgajatelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima otvoreno je u srijedu i traje do 1. veljače, a novi pravilnik dostupan je na stranicama e-Savjetovanja.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok