Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
1KN/KM- NAKNADA ZA PRIJEVOZ OBEZVRIJEĐENA
16 October 2018
Prosvjed Doživi mirovinu! I tebe se tiče!
19 October 2018
Iz medija
Mira Bićanić: Djecu treba voljeti i govoriti im istinu
17. listopada 2018. by Sindikat Preporod in Iz medija
Prenosimo s  P-portal.net, piše: Bojan Munjin Razgovor s Mirom Bićanić, profesoricom hrvatskog jezika i književnosti u Srpskoj pravoslavnoj gimnaziji u Zagrebu Što vam se čini glavnim humanim vrijednostima – uz naravno obrazovna dostignuća – koje dobivaju učenici u Srpskoj pravoslavnoj gimnaziji? Upravo obrazovanjem bi se trebao postići humanistički svjetonazor, koji uključuje cijeli jedan spektar ljudskih i građanskih vrijednosti, odnosno onoga što je kod nas deficitarno i mnogima i nepoznato. Poštovanje, tolerancija, solidarnost, „pobratimstvo lica u svemiru“, čovjekoljublje – te su vrijednosti u našem društvu i u ovoj državi prezrene ili ignorirane. Škole u Hrvatskoj općenito svakako su odraz ovoga društva i sistema u kojem se reflektiraju sve društvene pojave i devijacije, i u njemu djeluju svakojaki ljudi, pa tako i oni kojima je nastava poligon za izražavanje i pokušaj širenja pogubnih svjetonazorskih ideja, lupetanja umjesto prenošenja znanja, ponašanja kako tko želi, a kada povremeno ispliva kakva afera, sve famozne nadležne institucije trude se skandal prikazati kao izolirani slučaj. MIRA-BIĆANIĆ_3703-529x350U našoj školi humane vrijednosti nisu ignorirane, nego baš na njima počiva pristup i učeničkoj ličnosti i obrazovnim pitanjima. Razredi su malobrojni, uvjeti rada odlični i što vam više treba za kvalitetan rad. Naravno da nikoga ne možete prisiliti da bude dobar pedagog, posvećen i dobar radnik, no na sreću u svakoj školi, pa tako i u našoj, postoje takvi profesori koji spašavaju oba procesa – i odgojni i obrazovni. Njihov je cilj ono što je važno: autoritet bez straha, zadovoljan učenik kojem je njegov učitelj podrška i dobri rezultati na obostrano zadovoljstvo. Razgovarati, raspravljati, učiti slušati drugoga, moći reći sve, bez straha i tabua. Sve što smo dosada uspjeli postići s našom djecom, od 2005. godine, čini nas ponosnima na jedan zaista osobit način. Kako se vaši učenici nose s delikatnošću odrastanja kao pripadnici male i ranjive zajednice u većinskom okruženju iz kojeg čuju, direktno ili indirektno, ne uvijek ugodne glasove i poruke? Naši učenici u ovom društvu žive s osjećajem krivnje i poniženja – karakterističnih za režime neslobode i statusa građanina drugoga reda. Takvo je i iskustvo njihovih roditelja i pripadnika srpske zajednice u Hrvatskoj. To je njihovo iskustvo, praksa njihova života, na koju zapravo nemaju pravo biti osuđeni. I javno im se poručivalo „da ne izazivaju pa ih se neće ni napadati“ ili „kom se ne sviđa, neka se seli“. Kako se naši učenici nose s time? Pa ako im jutro na putu u gimnaziju počinje divljačkim vrijeđanjem u autobusu, čiji su akteri već šest godina njihovi vršnjaci iz susjedne škole, a oni spuštene glave moraju trpjeti tih nekoliko minuta vožnje, zatim izaći iz autobusa zajedno sa zlostavljačima i trčati do ulaza u školu izbjegavajući kamen ili šaku…           najpametnije što im ja mogu reći je da u životu budu sve kontra onim grozotama kojima, nažalost, svjedoče. A to znači da budu dobri i pametni ljudi, humani i obrazovani, jer su ovi drugi žrtve svojih predrasuda, nemaju pojma ni o čemu, a najmanje o sebi, pa tako svoje „poznavanje kulture i povijesti“ prakticiraju na svojim vršnjacima, dokazujući opskurne i zločinačke naučene „istine“ bicepsima, tetoviranima glagoljicom i stiliziranim križevima. Kada su nam se, upravo zbog problema s tom susjednom školom, napokon (nakon šest godina) odazvale tri, hm, kolegice iz Agencije za odgoj i obrazovanje, sve redom ugledne i na funkcijama, saznala sam od njih kako glasi eufemizam ili čak slobodni prijevod riječi nasilje. Eto, to je za njih riječ zaljubljivanje. MIRA-BIĆANIĆ_3693-528x350Nakon toga sam saznala da je vjerojatno problem u nama, u našoj školi, jer „ne radimo dovoljno radionica na temu suzbijanja nasilja među omladinom“, pa zatim da se o raznim stvarima može, zamislite, progovoriti – na satima književnosti. Također su rekle i da je malo problematično što mene, kao učitelja, „nema na stručnim skupovima“. Rekle, elaborirale i otišle. Mi u školi opet to nismo najbolje razumjeli te smo i dalje ostali izloženi vrijeđanju, strahu i nasilju. Možda da se na najvišem nivou organizira kakva radionica… U nastavi sam više od 20 godina, i zasigurno znam što je najveći benefit u radu s djecom: jako ih voljeti, govoriti im istinu, u predavanjima se držati znanosti i dopustiti im da kažu svoje mišljenje. Pamtim jednu sjajnu generaciju, otišli su iz škole, s kojima sam najviše voljela raditi; imala sam dojam da se družim sa svojim prijateljima. Oni su sve razumjeli, u svemu smo se nadopunjavali, pa sam na rastanku pomislila da nam je druženje bilo jedan dugi sat, koji je počeo pričom o Homeru, a završio putovanjem u Srebrenicu. Odakle smo se svi vratili drukčiji. Ili uživanje u Krležinim političkim esejima starima stotinjak godina, u poeziji Walta Whitmanna, filmovima S. Kubricka. To su trenuci koje krademo od sistema otkrivajući novu dimenziju, pristup i interpretacije kojom učenici doista otvaraju vrata spoznaje. Kakva su vaša iskustva vezana za refleksije učenika oko formiranja njihovog ljudskog, intelektualnog, kulturnog i nacionalnog identiteta: što im se čini važno, a što ne, na čemu insistiraju, što odbacuju, što ih frustrira, što smatraju dobrim? Najjednoznačniji i trenutno na Balkanu najpoželjniji je taj nacionalni i vjerski identitet, a ako on nešto znači – jer mnogima ne znači – onda se njegov značaj najviše ogleda u pristupu drugome: naši učenici nemaju problem sa sobom zato što su Srbi, ali imaju drugi oko njih. Nitko ne ističe svoje porijeklo, za tim nema potrebe, ali neki ga skrivaju. Kada je maturalna zabava, „Norijada“, nije im baš jednostavno odgovoriti na pitanje u koju školu idu. Bude svakakvih reakcija. Naravno da su na neki način ponosni, drago im je kada na nastavi umjetnosti, povijesti, književnosti i sociologije saznaju dotada im nepoznate činjenice po kojima Srbi nisu samo loši momci, simboli ratne i postratne pop-kulture 1990-ih, nego su i, s braćom Hrvatima i drugima, neimari zajedničke nam baštine, južnoslavenske. U Srpskoj pravoslavnoj gimnaziji se sa značajem identiteta ne manipulira niti pretjeruje, kao što se to čini na razini države. Postoje i drugi identiteti, po kojima smo autentični i zanimljivi svijetu oko sebe. Naši klinci su skloniji takvom razmišljanju. S mnogima bivšim učenicima sam u kontaktu; raspršili su se po svijetu – kao ličnosti koje obogaćuju društvo u kojem žive, u Americi, Turskoj, Engleskoj, Skandinaviji… Pišemo si duga e-pisma o intimi, politici, umjetnosti, dajemo si oduška u satiri i „nekorektnom“ humoru, kao što smo nekoć divanili i raspravljali u gimnazijskim klupama. Po njihovom ‘bjelosvjetskom’ iskustvu i snalaženju znam koliko im znači odgoj i obrazovanje u SPOG-u. Čuvam našu korespondenciju, jer kada mi naiđe trenutak krize, umora i rezignacije, čitam ih iznova. Djeca sve vide i svega su svjesna. Djeca vole osjećaj povjerenja i teško im je kada ih odrasli, tzv. autoriteti, iznevjere; važna im je podrška, naročito u kriznim situacijama. Na to nas nitko ne može prisiliti, nema tog zakona ili forme koji stvara ljubav i razumijevanje. Djecu treba poštovati i to je ključ svega.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao” 27. ožujka 2023.
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Sindikat Preporod 27. ožujka 2023. 0 Comments
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok