Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Sretni uskrsni blagdani!
15 April 2022
Sindikati očekuju dogovor s premijerom o većim plaćama
22 April 2022
Novosti
MEĐUNARODNI PRIMJERI INICIJATIVA NASTAVNIČKIH ORGANIZACIJA ZA OPORAVAK OBRAZOVANJA (1. dio ‒ svijet)
20. travnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Kako održati obrazovanje na što zdravijim temeljima

Nakon što su se učenici počeli vraćati u škole, postalo je jasno da bi njihove potrebe trebalo prije svega procijeniti kako bi se mogli usmjeriti odgovarajući resursi i potpora. Oni koji su i inače bili u nepovoljnijem položaju imali su veće teškoće u pristupu učenju na daljinu te izraženije emocionalne probleme

Priredila Ivana Čavlović

Tijekom pandemije, međunarodna organizacija učiteljskih sindikata Education International (EI) i njezine članice diljem svijeta rade na održavanju pravednog pristupa obrazovanju za sve učenike te pokušavaju umanjiti učinke bolesti COVID-19 na poučavanje i stjecanje znanja. EI je stoga proveo anketu kako bi otkrio na koji način nastavnici i njihove organizacije reagiraju na aktualnu krizu te koje korake poduzimaju kako bi održali obrazovanje na što zdravijim temeljima. Također, objavljen je niz publikacija, među kojima i Naprijed u školu (Forward to school), u kojima se utvrđuje pet skupina smjernica za ponovno otvaranje škola, a koje sadrže i brojne inovacije, uključujući primjere socijalnog dijaloga i dijaloga o politikama, koji su doveli do uspješnih mjera za ponovno otvaranje škola.

Nakon što su se učenici počeli vraćati u škole, postalo je jasno da bi njihove potrebe trebalo prije svega procijeniti kako bi se mogli usmjeriti odgovarajući resursi i potpora. Oni koji su i inače bili u nepovoljnijem položaju imali su veće teškoće u pristupu učenju na daljinu te izraženije emocionalne probleme. Iz tih je razloga Education International promicao ideju revizija sustavne jednakosti putem svoje publikacije Revizija obrazovne jednakosti u svjetlu pandemije bolesti COVID-19. I Globalni okvir standarda profesionalnog poučavanja, koji je EI zajednički razvio s UNESCO-om 2019. godine, također će pridonijeti raspravama o oporavku obrazovanja.

Na razini pojedinih zemalja, nastavničke organizacije koje rade u partnerstvu s nadležnim institucijama za održavanje obrazovanja tijekom pandemije također nude prijedloge mjera za oporavak učenja te zanimljive primjere za ilustraciju svojih načela. Tako su u Sjedinjenim Američkim Državama Američki učiteljski savez i Nacionalno udruženje za obrazovanje predložili zajednički pristup Učenje nakon COVID-a, usredotočujući se na četiri inicijative: dijagnosticiranje dobrobiti učenika i akademski uspjeh; zadovoljavanje potreba učenika u najnepovoljnijem položaju; učenje, obogaćivanje i ponovno povezivanje; jednakost i izvrsnost. Publikacija upućuje na inicijative razvijene na državnoj razini kao potencijalne modele za potporu učenicima. Primjeri uključuju procjenu uspješnosti modela obrazovnih kompetencija, pilot-programa koji je odobrilo Ministarstvo obrazovanja New Hampshirea, te smjernice Odjela za obrazovanje Pennsylvanije o kompenzacijskim uslugama za učenike koji su dugo izbivali iz škole.

U Japanu je Japanski sindikat učitelja surađivao s Ministarstvom obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije kako bi osigurao nastavak kvalitetnog obrazovanja tijekom pandemije i bio je uključen u planiranje oporavka obrazovanja. Škole su ondje u pravilu otvorene od lipnja 2020. godine, a povremena zatvaranja trajala su kratko te je za to vrijeme provođeno učenje na daljinu. Vlada je izdvojila sredstva iz proračuna za svaku školu kako bi mogla donijeti odluku o potrošnji u skladu s potrebama djece i učitelja. Sindikat je tu mjeru opisao kao školski diskrecijski proračun, a njegov ukupni fond iznosi 74 milijarde jena. Također, u razrednim odjelima od drugoga do šestoga razreda osnovne škole smanjen je broj učenika s 40 na 35.

U Argentini je vlada u lipnju 2020. potpisala kolektivni ugovor s članicom organizacije EI Confederación de Trabajadores de la Educación de la República Argentina (CTERA). Namjera je bila restrukturiranje rada škola tijekom zatvaranja, uz fokus na rad na daljinu. Taj je sporazum bio prvi takve vrste, a formalno opisuje poučavanje tijekom zatvaranja škola kao „nastavni rad u virtualnom kontekstu koji se provodi u okružjima koja nisu dio obrazovnog sustava”. Odredbe tog sporazuma uključuju: priznavanje potrebe da se ne preopterećuju zaposleni u školama u izvanrednim okolnostima, poštujući uobičajeno radno vrijeme te pravo na to da ne budu stalno dostupni online, zatim dodatno osposobljavanje nastavnika uz pomoć sindikata te jamstvo da administrativna opterećenja ne oduzimaju vrijeme od razvoja i pružanja obrazovnih sadržaja.

Iako je Australija izbjegla najgore od pandemije do ožujka 2021., Australski sindikat obrazovanja (AEU) smatrao je da je „produljeno razdoblje nastave na daljinu u fokus stavilo iznimno važan problem nedostatka digitalne uključenosti za mnoge učenike”. Stoga je naručio istraživanje kako bi se ispitao pristup kućnom internetu za australske učenike i utvrdila razina njihove digitalne uključenosti. AEU je također pozvao na provedbu revizije digitalne jednakosti na nacionalnoj razini kako bi se omogućili podatci za akcijske planove koji se, smatra, moraju izraditi sveobuhvatnim planom, osmišljenim u dogovoru s obrazovnim sindikatima. Vlada Novoga Južnog Walesa, na primjer, uvela je program dodatne podrške vrijedan 337 milijuna australskih dolara kako bi osigurala dodatno poučavanje u malim skupinama za sve učenike kojima je to potrebno. Sindikat AEU u Novom Južnom Walesu obećao je surađivati s vladom na osiguravanju učinkovite provedbe programa.

U Južnoj Africi, pak, sindikat učitelja SADTU surađuje s južnoafričkom vladom na smanjenju opsega kurikuluma, izradi godišnjih nastavnih planova, unutarnjem vrednovanju učenika u školama te na ponovnom otvaranju škola.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao” 27. ožujka 2023.
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Sindikat Preporod 27. ožujka 2023. 0 Comments
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok