Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Podrška štrajku iz Bjelovarsko-bilogorske županije, OŠ Đulovac
15 November 2019
Plaćanje štrajka – pitanja i odgovori
18 November 2019
Iz medija
KORADO KORLEVIĆ: Budale su dobile glavnu riječ, a mentalni talibani su svugdje oko nas
17. studenoga 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
17.11.2019., Autor: Nina ORLOVIĆ RADIĆ, Glas Istre Učitelji koji upravo štrajkaju više nisu važni. Svijet se okrenuo i prije deset godina doživjeli smo kulturni kolaps, a budale su dobile glavnu riječ. Političari se slikaju s nogometašima. Civilizacija nema osnove postojanja, ali zato s druge strane imamo nove idole i mentalne talibane koji su svugdje oko nas, rekao je Korlević poručivši da nije pesimist već promatrač Kome pripada budućnost? Na to je pitanje, pred prepunom Dvoranom doma kulture u Rovinju, u kojoj se tražila i donosila stolica više, odgovor podastro istaknuti astronom Korado Korlević. Iz njegovog se predavanja kao jedini odgovor moglo čuti - budućnost ostaje onima koji su spremni zasukati rukave i raditi. Uzevši u obzir, da je rad stvorio čovjeka njegov odgovor niti je bio revolucionaran ni neočekivan. Međutim, u kontekstu promjena - tehnološkog napretka koji utječe ne samo na svakog pojedinca ponaosob, već u cjelini i na svijet rada ova teza, iz današnje perspektive ne samo da je točna, nego bi one sa zrnom soli u glavi trebala natjerati na razmišljanje. Naime, galopirajući razvoj tehnologije nesumnjivo ima utjecaj na svijet rada. Učiti, učiti, učiti - Strojevi su spretniji od 99 posto ljudi. Budućnost dakle pripada robotima i jasno je da umjetna inteligencija zauzima primat nad ljudima, prvenstveno na tržištu rada. Učinkovitiji su i mogu preuzeti gotovo sve poslove - od košnje trave i usisavanja, preko ratovanja bez tenkova i aviona, rekao je Korado Korlević čija je zvjezdarnica u Višnjanu, treća po broju novootkrivenih nebeskih tijela. Svoje tvrdnje potkrijepio je tvrdnjama kako će polovica svih današnjih radnih mjesta nestati do 2030. godine, a 65 posto današnje djece završit će u karijerama koje još ne postoje. - Zbog znanstvenog i tehnološkog napretka koji ponajviše utječe na svijet rada sposobnost promjene i prilagodbe ljudi novonastaloj situaciji bit će imperativ za one koji će u budućnosti tražiti posao, kaže Korlević koji smatra da budućnost pripada onima koji neće gledati sa strane na stvaranje budućnosti, već će učiti, istraživati, stvarati, graditi i upravljati. Upravo, o tim pojmovima ovisit će koliko će netko u budućnosti biti u dobitku, smatra Korado Korlević. Govoreći o današnjem vremenu istaknuo je da smo iz tehnološke civilizacije duboko zabrazdili u civilizaciju prodaje snova gdje nema građana, nego samo potrošača koji su prvenstveno fokusirani na sebe same. Prodaja snova direktno vodi u propast. Ilustrirajući svijet u kojem živimo naveo je i da prođu imaju samo oni koji prodaju priču - sportaši, glumci, pjevači pa čak i vlasnik modnog brenda "Zara", koji je danas jedan od najbogatijih u svijetu. - Recimo, učitelji koji upravo štrajkaju više nisu važni. Svijet se okrenuo i prije deset godina doživjeli smo kulturni kolaps, a budale su dobile riječ. Političari se slikaju s nogometašima, civilizacija nema osnove postojanja, ali zato i s druge strane imamo nove idole i mentalne talibane koji su svugdje oko nas, rekao je Korlević, poručivši da nije pesimist već promatrač. -Ne, nisam pesimist ali gledam autobus koji juri i koji će se zabiti u zid. Umjesto da vozač i kondukter rade sve kako do sudara i nesreće ne bi došlo, ono o čemu oni trenutno razmišljaju je kako prodati autobus i izvući vlastitu glavu. Kako izvući živu glavu? A kako izvući glavu u sredini koja je antiintelektualna? Ili u onoj u kojoj se intelektualna izvrsnost ne podnosi? - Trenutno odgajamo djecu za svijet koji ne postoji, za industrijsku revoluciju koje je prošla i koja je iznjedrila školski sustav koji je posljednjih 200 godina proizvodio radnike i inženjere koji su napravili sve ovo što danas imamo. Problem je u tome što u međuvremenu nismo ništa mijenjali, odnosno zadržali smo školski sustav koji i nadalje proizvodi radnike koji su standardizirani za standardizirane poslove u tvornicama. To što se svijet u međuvremenu promijenio kao da nikog ne zanima. Jednostavno, školu nismo prilagodili novim uvjetima i novim potrebama. Konkretno, potez Ministarstva da se tableti uvode u škole i na upotrebu učenicima nešto bi značilo, ali pod uvjetom da se to dogodilo prije 25 godina. - Živimo u fantastičnom i izazovnom vremenu golemih znanstvenih, tehnoloških i medicinskih otkrića, a istovremeno zanemarujemo svu djecu. Vrijeme prepisivanja s ploče, bubanje činjenica i informacija je iza nas. Znanje je nebitno, jer sve što ti treba saznaš u roku tri minute s YouTuba. Dakle, brzina učenja je ključna kao i permanentno učenje koje treba biti svakodnevno. Djecu u školi treba grupirati temeljem njihovih interesa, a ne dobi, ponuditi im školu u kojoj će se beskrajno zabavljati i koja će biti mjesto gdje će moći iskazati strast, kreativnost i poduzetnost. No, nažalost mi radimo upravo suprotno, i pomažemo prosječnim umjesto darovitim, djecu pripremamo da skaču, da nas zabavljaju, da budu klaunovi, a već sutra kada obolimo po lijek, znanje i njegu morat ćemo otići izvan granice, i po cijeni koju mnogi neće moći platiti.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok