Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
01 June 2022
Regres za 2022. godinu u iznosu od 1.500 kn bit će isplaćen u petak 17. lipnja 2022.
09 June 2022
Novosti
Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
7. lipnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Jesmo li na gubitak znanja gledali s preuskim objektivom?

Šteta je učinjena i ne možemo poništiti utjecaj koji je pandemija imala na učenike. Ali možemo prilagoditi način na koji definiramo njihov uspjeh, podršku koju im pružamo i način na koji strukturiramo učenje kako bismo ublažili gubitke u znanju

Priredila Ivana Čavlović

Ako ste ikad čuli za COVID slide, znat ćete da to nije najnoviji TikTok plesni pokret ‒ to je izraz kojim se opisuje gubitak znanja koji se dogodio otkako je pandemija prisilila škole diljem svijeta da zatvore svoja vrata za učenike odnosno za učenje uživo. Zbog ovoga je izgubljeno oko dvije trećine akademske godine, procjenjuje UNESCO, jer je još uvijek 800 milijuna učenika, što je više od polovice svjetske učeničke populacije, u 79 svjetskih zemalja suočeno s poremećajima u njihovu akademskom napretku. Čak i uz online nastavu, povratak učenju uživo i usvajanju hibridnog modela, mnoge se škole još uvijek bore s pitanjem: kako nadoknaditi znanje?

Ovdje nema jednostavnog odgovora. Ali ako se pobrinemo da učenicima omogućimo da napreduju do kraja ove školske godine ‒ i u godinama koje slijede ‒ važno je istražiti što gubitak znanja doista jest, kako ga škole mogu ublažiti, kako planiranje lekcija može pomoći učenicima da ostanu na pravome putu i kako snažan proces mapiranja kurikuluma može pomoći u pretvaranju tih gubitaka u dobitke.

Prije 2020. izraz „gubitak znanja” spominjao se u drugom kontekstu ‒ ljetni odmor, kada djeca provode od osam do 12 tjedana izvan učionice pa za to vrijeme njihov akademski napredak usporava, ako već ne stagnira ili potpuno zaostaje. No COVID je onemogućio školovanje uživo na mnogo dulje razdoblje. Globalni je prosjek od 3,5 do 5,5 mjeseci, što je dodatno pogoršano ponovnim otvaranjem pa zatvaranjem škola, hibridnim učenjem i improviziranim učenjem od kuće. Rezultati te produljene stanke izgledaju drukčije, ovisno o tome koje se škole, predmeti, učenici ili zajednice proučavaju. Učenici razredne nastave, na primjer, nisu napredovali u čitanju tijekom pandemije, a 48 posto prvašića više nego inače nije dosegnulo prosječnu razinu tijekom prošle školske godine. Kad je matematika u pitanju, procjenjuje se da su učenici u prosjeku izgubili od pet do devet mjeseci učenja. Međutim, ovi akademski gubitci ne pričaju cijelu priču.

Kvaliteta umjesto kvantitete

Iako ovi podatci pokazuju sve veći jaz u učenju, neki nastavnici tvrde da smo gubitak znanja gledali s preuskim objektivom ‒ onime koji je usmjeren samo na kvantitetu učenja, a ne na kvalitetu. To bi se moglo bolje opisati kao gubitak školovanja odnosno gubitak nastave u tradicionalnom smislu. Da bismo stekli bolji uvid u to što gubitak znanja zapravo znači, i učiteljima i učenicima, moramo postaviti sljedeća pitanja: Što točno učenici gube? Tko je zakinut? Što učenici uče za ovo pandemijsko vrijeme? Što je bolje sada nego što je bilo prije?

To nas dovodi do obrazovnoga dobitka ‒ ideje da učenici uspješno stječu znanje na nove načine. „Naši učenici uče svaki dan. Uče duboko, osobno i bitno o mnogim stvarima”, piše jedan od autora studije provedene o gubitku znanja – „uče o obitelji i zajednicama, uče o tome što znači biti ograničen, uče o svom odnosu s digitalnim resursima, pa čak i o općem stanju nacije.”

Neki roditelji izvješćuju da je digitalno učenje u njihovoj djeci potaknulo novi interes za školu, dalo im više samopouzdanja da budu ono što jesu, u prostoru koji je humaniji i bez mikroagresije . Mnogi su učitelji čak primijetili poboljšane akademske rezultate u svojim razredima. Ipak, šteta je učinjena i ne možemo poništiti utjecaj koji je pandemija imala na učenike. Ali možemo prilagoditi način na koji definiramo njihov uspjeh, podršku koju im pružamo i način na koji strukturiramo učenje kako bismo ublažili gubitke u znanju.

Uloga školskih administratora

Koji programi mogu pomoći učiteljima da procijene gdje su njihovi učenici danas te da ih dovedu na mjesto na kojemu trebaju biti sutra? Školski administratori mogu pomoći u planiranju i provedbi programa oporavka učenja koji uključuju širok raspon mogućnosti:

  • standardizirani pristupi učenju na daljinu
  • pojedinačni ili grupni programi poučavanja tijekom ili nakon nastave
  • izvannastavni tečajevi za manje skupine učenika koji jačaju osnovno znanje
  • adaptivni tehnološki programi koji omogućuju učenicima da rade vlastitim tempom i krenu dalje nakon što ovladaju gradivom
  • partnerstvo s lokalnim organizacijama za osposobljavanje učitelja.

Uloga kurikuluma

„Kurikularne karte” ujedno su i dijagnostički alat i alat za popunjavanje praznina u znanju te napredak u učenju:

  • one povezuju standarde koje učitelji planiraju poučavati na međupredmetnoj razini
  • jednom kad se točno definiraju postojeći gubitci i dobitci, škola može preurediti svoj aktualni kurikulum kako bi se pozabavila izgubljenim znanjem. To uključuje akademski uspjeh u temeljnim vještinama, ali i u mekanim vještinama, poput komunikacije i suradnje, koje su učenici zapostavili.

Praksa mapiranja kurikuluma pomoći će u izgradnji otpornije škole u kojoj učenici mogu uživati u većoj dosljednosti i podršci tijekom svake lekcije, a istodobno pomoći učiteljima da se osjećaju spremnijima i za iduće moguće izazove.

Uloga planiranja lekcija

Ako su kurikularne karte putokaz za oporavak, onda su planovi lekcija upute za kretanje po toj karti kako bismo brže i lakše stigli do cilja. Učinkovit plan lekcija:

  • stvara spone unutar lekcija kako bi se učenici koji zaostaju informirali (i ostali motivirani)
  • daje dodatni fokus na jačanje prethodnog učenja kako bi se osigurali čvrsti temelji
  • gradi alternativne putove za učenike koji nemaju pouzdan pristup tehnologiji ili povezivosti
  • osmišljava aktivnosti učenja koje učenike angažiraju na daljinu i uklapaju se u njihove modalitete učenja na daljinu.

Učitelji čak mogu uključiti učenike u proces zajedničkog planiranja lekcija, koji će pomoći prilagoditi svaku lekciju specifičnim potrebama pojedinog razreda, na način koji najbolje funkcionira za njih.

Ne može se poreći da pandemijski gubitak znanja postoji. Ali to ne znači da se gubitci u učenju moraju proširiti na gubitke u postignućima. Uz solidan pristup mapiranju kurikuluma i planiranju lekcija, učitelji mogu odrediti gdje se učenje doista događa ‒ a gdje ne ‒ i osigurati da se nastava usredotočuje na kvalitetu vještina u odnosu na kvantitetu standarda, i danas i u budućnosti.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao” 27. ožujka 2023.
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Sindikat Preporod 27. ožujka 2023. 0 Comments
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok