Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Isplata plaće za veljaču bit će izvršena u srijedu 9. ožujka 2022.
28 February 2022
Glasilo broj 151
04 March 2022
Novosti
IZVJEŠĆE UNESCO-a, UNICEF-a, Svjetske banke i OECD-a PROVEDENO U 142 ZEMLJE
1. ožujka 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Trećina zemalja ne poduzima nikakve mjere da pomogne učenicima nadoknaditi izgubljeno znanje

01.03.2022.

Priredila Ivana Čavlović

„Učenje na daljinu bilo je spas za mnogu djecu širom svijeta tijekom zatvaranja škola. Ali ne možemo stati na tome; ponovno otvaranje škola mora podrazumijevati i provedbu korektivnih programa kako bi se učenicima pomoglo da se vrate na pravi put i osiguralo da se najviše pomogne upravo najranjivijim skupinama djece”, poručuju iz UNICEF-a

Otprilike svaka treća zemlja u kojoj su škole bile zatvorene tijekom pandemije bolesti COVID-19 još ne provodi programe oporavka, navodi se u globalnom istraživanju UNESCO-a, UNICEF-a, Svjetske banke i OECD-a o nacionalnim obrazovnim odgovorima na zatvaranje škola zbog koronavirusa. Istodobno, samo trećina zemalja poduzima korake za mjerenje gubitaka u učenju na primarnoj i nižoj sekundarnoj razini, uglavnom među zemljama s visokim dohotkom.

„Mjerenje gubitka znanja ključan je prvi korak prema ublažavanju njegovih posljedica. Iznimno je važno da zemlje ulažu u procjenu veličine takvih gubitaka kako bi provele odgovarajuće korektivne mjere”, izjavila je Silvia Montoya, ravnateljica UNESCO-ova Instituta za statistiku.

Dopunska nastava kao ključna pomoć učenicima

Manje od trećine zemalja s niskim i srednjim prihodima izvijestilo je da su se svi učenici vratili u učionice, ali i istaknula činjenicu da će to povećati rizik od gubitka znanja i odustajanja od školovanja. Međutim, većina zemalja izvijestila je da se koristi barem jednim oblikom informiranja kako bi potaknula povratak učenika u školu, uključujući angažman u zajednici, praćenje rada u školama, promjenu sanitarnih i higijenskih usluga, financijske poticaje te preispitivanje politika pristupa.

„Dopunska nastava ključna je pomoć djeci koja su izostala iz škole da se vrate na pravi put i smanje dugoročne gubitke u znanju i učenju. To zahtijeva hitne napore za mjerenje razine znanja i prikupljanje kvalitetnih podataka o praksama u učionicama”, naglasio je Jaime Saavedra, globalni direktor za obrazovanje u Svjetskoj banci.

Istraživanje, u kojem su sudjelovale 142 svjetske države, dokumentira način na koji prate i ublažavaju gubitke u učenju, rješavaju izazov ponovnog otvaranja škola i primjenjuju strategije učenja na daljinu, a obuhvaća institucije od vrtića do srednje škole.

„Učenje na daljinu bilo je spas za mnogu djecu širom svijeta tijekom zatvaranja škola. Ali za najranjivije skupine čak ni to nije bilo dovoljno. Svako se dijete što prije mora vratiti u učionicu. Ali ne možemo stati na tome; ponovno otvaranje mora podrazumijevati i provedbu korektivnih programa kako bi se učenicima pomoglo da se vrate na pravi put i osiguralo da se najviše pomogne upravo najranjivijim skupinama djece”, izjavio je dužnosnik odjela za obrazovanje u UNICEF-u Robert Jenkins.

Mjere za ublažavanje potencijalnih gubitaka

U studiji je zabilježeno da su zemlje odgovorile različitim mjerama za ublažavanje potencijalnih gubitaka u učenju zbog zatvaranja škola: oko 40 posto zemalja produljilo je akademsku godinu, a neke od njih usmjerile su se samo na određena područja nastavnoga plana i programa. Međutim, više od polovice zemalja izvijestilo je da nije bilo prilagodbi niti će biti napravljene. Mnoge zemlje poboljšale su zdravstvene i sigurnosne standarde u učionicama za vrijeme provođenja ispita, ali je pak 28 posto zemalja otkazalo ispite u višim razredima osnovne škole te oko 18 posto u srednjim školama. Revidiranje pristupnih politika nije bio uobičajen potez, posebno kad su u pitanju djevojčice, što je razlog za zabrinutost jer su adolescentice izložene najvećem riziku odustajanja od školovanja u zemljama s niskim i srednjim primanjima.

Istraživanje također propituje učinkovitost učenja na daljinu te s time povezanu potporu. Rezultati pokazuju da je većina zemalja poduzela više radnji kako bi omogućila učenje na daljinu: radijska i TV emitiranja bila su popularnija u zemljama s niskim dohotkom, dok su zemlje s visokim dohotkom osigurale internetske platforme za učenje. Međutim, više od trećine zemalja s niskim i srednjim dohotkom izvijestilo je da je time obuhvaćeno tek manje od polovine osnovnoškolaca. Za osiguravanje kvalitetne provedbe potrebne su strategije učenja na daljinu prilagođene kontekstu, roditeljski angažman, podrška nastavnika te jamstvo da marginalizirane skupine djece neće biti zapostavljene. Također se zahtijeva generiranje preciznih podataka o učinkovitosti učenja na daljinu. Iako je 73 posto zemalja procijenilo učinkovitost barem jedne strategije učenja na daljinu, još uvijek postoji potreba za boljim dokazima o učinkovitosti u najnepovoljnijim okružjima.

Kakva je učinkovitost učenja na daljinu?

„Vidljiva je potreba za iznošenjem boljih dokaza o učinkovitosti učenja na daljinu, posebno u zemljama s nepovoljnim okružjem, te za podupiranjem razvoja digitalnih politika učenja”, izjavio je Andreas Schleicher, ravnatelj Uprave za obrazovanje i vještine u OECD-u.

U 2020. godini škole diljem svijeta bile su u potpunosti zatvorene u prosjeku tijekom 79 nastavnih dana, što je otprilike 40 posto ukupnih nastavnih dana u zemljama OECD-a i skupine G20. Brojke su se kretale od 53 dana u zemljama s visokim dohotkom do 115 dana u zemljama s nižim srednjim dohotkom. Slijedom toga, 49 posto zemalja povećalo je proračun za obrazovanje u 2020. u odnosu na 2019., dok je 43 posto zadržalo svoju proračunsku konstantu. Sredstva su se trebala povećati u 2021., budući da je više od 60 posto zemalja planiralo povećati svoj proračun za obrazovanje u odnosu na 2020. godinu.

Ovi podatci jačaju važnost ponovnog otvaranja škola, korektivnog učenja i učinkovitijih sustava učenja na daljinu koji mogu bolje izdržati buduće krize i doprijeti do svih učenika. To pokazuje da je mjerenje gubitaka u učenju zbog bolesti COVID-19 povezanih sa zatvaranjem škola ključan potez za većinu zemalja. 

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok