Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
VODEĆI STRUČNJACI O ODLUCI MINISTARSTVA OBRAZOVANJA ‘Ili su sva djeca trebala u školu ili nastaviti online!’
03 May 2020
Pokrenuta online peticija protiv povratka učenika u školu, u nekoliko sati gotovo 2000 potpisnika
05 May 2020
Iz medija
Idealan je trenutak za produljenje škole na devet godina
4. svibnja 2020. by Sindikat Preporod in Iz medija
Da imamo nacionalne ispite, ove školske godine mogli bismo odustati od mature i imali bismo pravedno ocjenjivanje. Piše: Lana Kovačević, Večernji list, 04.05.2020. Povijesna školska godina, s najmanje odrađenih sati, najduljim štrajkom i pandemijom koja je od “Škole za život” učinila “Školu bez škole” iznova je pružila priliku za nužnu promjenu obrazovnog sustava. Sva zbivanja ove školske godine idealna su i za “čišćenje” sustava. Čemu nas je ova godina trebala naučiti, koji nas koraci očekuju kako bismo imali uistinu bolje obrazovanje, koliko je sustavu bitna matura koja se u sjeni pokušava istisnuti iz obrazovnog sustava i što je s učenicima strukovnih škola, pitali smo stručnjake. – Pokazalo se da je sustav sposoban u kratkom vremenu prilagoditi se izrazitim promjenama i to prije svega zbog izrazito fleksibilne reakcije odgojno-obrazovnih radnika i roditelja. Na samom početku krize Ministarstvo znanosti i obrazovanja također je pokazalo brzinu i odlučnost. Sve to pokazuje da se u sustavu nalazi velika mogućnost promjene i u normalnim uvjetima. Ova je situacija također potvrdila da je djeci i njihovim roditeljima obrazovanje najvažnija stvar u njihovu razvoju. Riječ je o vrlo važnoj spoznaji jer ona ukazuje na izrazito pozitivne perspektive razvoja Hrvatske. Situacija je razotkrila i velike nedostatke, obrazovna politika pokazala se nedoraslom izazovima. Pri odlučivanju nije se vodilo računa o učenicima i odgojno-obrazovnim radnicima. Takav način odlučivanja i donošenja odluka već sada čini goleme štete, a u budućnosti se može pokazati izrazito pogubnim za sustav – odgovorio je Boris Jokić na pitanje što smo iz cijele situacije trebali naučiti. Jasan je – sljedeća školska godina bit će problematična. – Već sada je potrebno napraviti precizne planove za to kako izvesti školu u različitim uvjetima. Postojeća rješenja nisu održiva za cijelu školsku godinu jer nedostaje interakcije između učitelja i učenika (niži razredi), jasne strukture opterećenja (viši razredi osnovne škole i srednja škola). Potrebno je također odmah krenuti na izradu rješenja za vrednovanje i ocjenjivanje. Nužno je osmisliti posebna okružja za učenike s poteškoćama i darovite. Izrazito je bitno održati proces državne mature, a ova situacija omogućuje i rekonceptualizaciju modela što je već odavno trebalo biti učinjeno. Također, da ima hrabrosti, ovo bi bio idealan trenutak za produljenje školovanja s osam na devet godina čime bi se učinio veliki društveni pomak za Hrvatsku – poručio je Jokić. Fleksibilniji kurikulumi Da je jedan od neupitnih koraka k poboljšanju obrazovnog sustava uvođenje nacionalnih ispita koji bi pravedno vrednovali obrazovanje bez obzira na to s kakvim se problemima učenici tijekom obrazovanja susreli, smatra Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja. – Koliko su stjecanje ključnih kompetencija i njihovo sustavno vrednovanje važna odrednica uspješnih obrazovnih politika govori i činjenica da su pojedine razvijene zemlje imale mogućnost donijeti odluku da ove školske godine neće provoditi državnu maturu. Riječ je o zemljama poput Ujedinjenog Kraljevstva i Nizozemske, kodkojih osim državne mature postoji razvijen sustav provođenja periodičnih nacionalnih ispita koji su u Hrvatskoj tek u začecima. Upravo je provođenje ispita temeljenih na nacionalnim standardima omogućilo tim zemljama formiranje završnih rezultata na temelju ocjena i nacionalnih ispita, što omogućava pravedno vrednovanje postignutih rezultata – kazala je Katavić poručujući ujedno da Hrvatska svoju državnu maturu ne smije izgubiti. Da u budućnosti trebamo voditi računa o fleksibilnijim kurikulima, pružajući mogućnost školi da sama određuje kada i u kojem trenutku će se koji dio nastave odvijati, poručio je Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje. Naime, strukovni su učenici zatvaranjem gospodarstva izgubili praktičnu nastavu, a o oporavku gospodarstvenika ovisit će i njihovo obrazovanje. – Sada nije trenutak da gospodarstvu prepustimo strukovne škole, jer se gospodarstvo mora iznova boriti za vlastito preživljavanje i očuvanje radnih mjesta – kazao je Živčić naglašavajući da rasprave o maturi nisu realne jer strukovni učenici već su godinama prepušteni sami sebi u pripremi za maturu. – To postižu svojim radom i trudom jer oni godinama ne odrade sve ono što se traži na maturi – kazao je Živčić. Ništa bez znanstvene analize Da ne treba očekivati epohalne promjene koje će odjednom promijeniti opći kvantum znanja i sposobnosti učenika i da se to neće sigurno dogoditi preko noći smatra Radovan Fuchs, bivši ministar obrazovanja. – Neizmjerno je važno napraviti znanstvenu analizu cjelokupnog sustava obrazovanja i tako utvrditi trenutačno stanje kako bismo mogli zadržati njegove dobre strane, a promijeniti loše. Ta analiza obavezno treba sadržavati i analizu upravljanja sustavom i to na nacionalnoj, županijskoj ili gradskoj te školskoj razini. Konačno, nadam se da bi to konačno eliminiralo i raznorazne mesijanske likove na društvenoj i političkoj sceni od kojih jedni zazivaju anarhoidni pristup obrazovanju, a drugi kibernetički. Stoga tek na temelju spomenutog istraživanja treba donijeti odluke i unaprijed (da ne bi bilo prilagođavanja tijekom projekta) definirati kako ćemo mjeriti uspješnost, odnosno uvidjeti rezultiraju li aktivnosti koje smo poduzeli poboljšanjima ili ne – poručio je Fuchs rekavši da tek nakon toga možemo govoriti o hrvatskom obrazovnom sustavu budućnosti. Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/vijesti/idealan-je-trenutak-za-produljenje-skole-na-devet-godina-1399241 - www.vecernji.hr

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok