Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Željko Stipić: Vodi se na tisuće sporova
10 June 2022
UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
21 June 2022
Novosti
DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
14. lipnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Izostao obrazovni napredak, a raste i rizik od napuštanja škole

Sveučilišni se profesori pripremaju za studente s manje znanja, lošijim obrazovnim navikama te nižom razinom koncentracije od prethodnih naraštaja

Priredila Ivana Čavlović

Globalna analiza pokazala je kako je kod djece čije su škole bile zatvorene tijekom pandemije koronavirusa, makar i djelomično, izostao obrazovni napredak te su u povećanom riziku od napuštanja škole. Kao rezultat toga, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Svjetske banke Research Observer, ta će djeca zaraditi manje novca tijekom svoga životnog vijeka nego što bi zaradili da su škole ostale otvorene i da su pohađali nastavu uživo. Znanstvenici koji se bave obrazovanjem i istraživanjem znaju da će ti učenici još godinama osjećati posljedice zatvaranja škola i nedostatka nastave uživo povezanih s pandemijom, a utjecali su dugoročno na dobrobit učenika.

1. Akademski napredak

Na kraju školske godine 2020./2021. nije zabilježen akademski napredak, odnosno većina učenika zaostajala je u prosjeku između četiri i pet mjeseci kad su u pitanju vještine u matematici i čitanju, navodi se u izvješću globalne konzultantske tvrtke za menadžment McKinsey i Co. iz srpnja 2021. godine. Međutim, ti zaostatci nisu jednaki za svu djecu. Najviše su nazadovali učenici iz škola u kojoj je većina djece afroameričkoga podrijetla te oni iz socijalno ugroženih obitelji, a njihov je zaostatak iznosio čak punu godinu u odnosu na prethodni naraštaj.

Također, podatci se razlikuju u odnosu na dob odnosno obrazovnu razinu. Srednje su škole bile zatvorene dulje nego osnovne, pa su tako i zaostatci srednjoškolaca veći. Prema nedavnom izvješću, stopa maturanata za 2021. niža je u odnosu na prethodnu godinu, a neki strahuju da će se taj pad nastaviti i ove godine. Sveučilišni se profesori stoga pripremaju za studente s manje znanja, lošijim obrazovnim navikama te nižom razinom koncentracije od prethodnih naraštaja.

2. Društveno-emocionalni razvoj

Čak su i u ranoj fazi pandemije zatvaranja škola nanijela štetu društvenoj i emocionalnoj dobrobiti učenika, pokazuje pregled 36 studija u 11 svjetskih zemalja do ljeta 2021. godine. Tako su učitelji kazali kako učenici pokazuju veće emocionalno nezadovoljstvo, neangažiranost, depresiju, tjeskobu i usamljenost nego prethodnih godina. Također, 28 posto roditelja osnovnoškolske djece „vrlo je zabrinuto” ili „iznimno zabrinuto” zbog mentalnog zdravlja te socijalne i emocionalne dobrobiti svoje djece.

Škole i obrazovne organizacije usmjerile su stoga resurse u podršku društvenom, emocionalnom i mentalnom zdravlju učenika. Američki Odjel za obrazovanje, primjerice, preporučuje, na temelju istraživanja, da nastavnici integriraju lekcije o suosjećanju i hrabrosti u nastavne aktivnosti te da škole uspostave timove za mentalnu pomoć učenicima. Neke su zemlje priopćile kako planiraju riješiti ova pitanja državnim sredstvima pa će tako neke od njih angažirati dodatno osoblje za mentalno zdravlje te se udružiti s lokalnim agencijama za bolju podršku učenicima.

3. Promjene u ponašanju

Povratak u učionice, odnosno na učenje uživo popraćen je izvješćima ravnatelja o sve češćem zlostavljanju učenika i prijetnjama nasiljem. „Izazovi” na društvenim mrežama – poput onih koji potiču na „udaranje učitelja” ili „markiranje” – sigurno ne pomažu učiteljima da osiguraju sigurno i poticajno okružje za djecu.

Emocionalno stanje roditelja također utječe na ponašanje njihove djece. Učenici čiji su roditelji depresivni, uznemireni, usamljeni i iscrpljeni skloniji su zlostavljanju u školi – ta je veza jača tijekom razdoblja zatvaranja škola odnosno nastave na daljinu. Uz to, podatci pokazuju kako učenici s nastave izostaju češće nego prije pandemije pa bi se moglo dogoditi da između 1,7 milijuna i 3,3 milijuna učenika ne maturira na vrijeme.

4. Fizičko zdravlje

Odrasli ljudi zaraženi koronavirusom pretrpjeli su gubitak kose, kronični umor, probavne probleme i promjene na koži. A jedno je istraživanje pokazalo da su djeca predškolske dobi u Kini čije su škole zatvorene tijekom pandemije bila niža od predškolaca u prethodnim godinama, iako istraživači nisu primijetili znatne razlike u promjeni težine.

Škole su mjesto na kojem djeca imaju pristup tjelesnoj aktivnosti i zdravoj hrani. Stoga je zatvaranje škola utjecalo i na gubitak tih povlastica. Tijekom potpunog zatvaranja u Italiji pretila su djeca bila manje tjelesno aktivna, više su spavala, provodila su više vremena pred ekranima te češće konzumirala brzu hranu i zaslađena pića.

U SAD-u čak četvrtina obitelji sa školskom djecom nema stalan pristup hrani. A naglo zatvaranje škola oduzelo je mogućnost besplatnih odnosno sufinanciranih obroka u školi za više od 30 milijuna djece.

Vrijeme će pokazati hoće li cijena zatvaranja škola odnosno nedostatka nastave uživo biti previsoka. Ovi su rani pokazatelji dokaz da donošenje odluka nije jednostavno, ali da su promjene i pomoć nužni, za dobrobit i djece i odraslih. Povezanost, suradnja i pozitivna interakcija ključni su za zdrav rast i razvoj. Budu li radili zajedno, škole, obitelji i cijele zajednice mogu pomoći djeci da lakše prebrode promjene oko sebe te da smanje trajne učinke zatvaranja škola na njihovo fizičko i psihičko zdravlje.

Najnovije

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!
  • Čestit i blagoslovljen Božić!
    Čestit i blagoslovljen Božić!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo 25. siječnja 2023.
  • Novi broj: Glasilo broj 158 24. siječnja 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
    Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
    sij. 10, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Sindikat Preporod 25. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Sindikat Preporod 24. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok