Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
NOVI PLAN ZA REFORMU ŠKOLSTVA Od jeseni samo jedan tablet na 4 prvašića. Dosadašnji plan je bio da svaki učenik dobije tablet
03 April 2019
Frontalna reforma školstva – što treba znati
04 April 2019
Iz medija
Bogati i obrazovani Amerikanci čuvaju svoju djecu od “digitalnog ropstva”: Zašto onda ministrica Divjak forsira uvođenje tableta u škole?
4. travnja 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše Teleskop 04.04.2019. Tehnološke tvrtke vraški se trude prodati javnim obrazovnim ustanovama programe i hardver po principu na svakoga školarca jedno računalo, dokazujući da je to jedini način pripreme novih generacija za IT budućnost. Velike tehnološke tvrtke u Silicijskoj dolini uposlile su tako flotu psihologa i neuroznanstvenika da pronađu način na koji što brže i što dulje prikovati klince, i ne samo njih, uz zaslone. fghfAli najbolje plaćeni stručnjaci tih istih IT tvrtki drukčije vide obrazovanje vlastite djece. Po logici stvari u Silicijskoj dolini očekujete informatički najbolje opremljene škole na svijetu, naročito privatne, kojima novac nije problem. No dok javna srednja škola Hillview Middle School reklamira svoj ‘iPad program 1:1’, među IT-jevcima je trenutačno najpopularnija privatna Waldorfska osnovna škola, koja nudi povratak učenika prirodi, nastavu gotovo bez tehnoloških pomagala i kvalitetne, dobro plaćene nastavnike u prvom planu. Štoviše, najbogatiji za svoju djecu traže odnos učenika i nastavnika 1:1, kao da su prinčevi na dvoru posljednjeg kineskog cara piše tportal. Tako je došlo do paradoksa: dok djeca superimućnih roditelja odrastaju provodeći što manje vremena uz računala, tablete i pametne telefone, na društvenim mrežama i uz računalne igrice, siromašna djeca više odrastaju uz njih. To potvrđuje istraživanje Common Sense Medija, neprofitne web stranice za istraživanje prikladnosti dječjih online sadržaja: djeca siromašnih roditelja provode osam sati i sedam minuta dnevno uz online zabavu, dok djeca roditelja s visokim primanjima to čine pet sati i 42 minute. Dvije studije također svjedoče o tome da su bijela djeca znatno manje izložena zaslonima od djece Afroamerikanaca i Latinoamerikanaca. Stručnjaci tvrde da u Americi doista raste digitalni jaz, ali u obrnutom smjeru: djeca siromaha i roditelja srednje klase obrazuju se virtualno, a djeca elite Silicijske doline vraćaju se drvenim igračkama i luksuzu ljudske interakcije. ‘Privatne škole bez tehnologije su u procvatu, a napuštanje društvenih mreža, neodgovaranje na e-poštu i SMS poruke jednog ili više dana u mjesecu postaje statusni simbol. Što si bogatiji, to trošiš više novca i vremena izvan dosega računalnog zaslona. Najbogatiji žele osposobiti svoju djecu za međuljudsku komunikaciju jer će samo takvi voditi tvrtke i biti vrhunski menadžeri, piše The New York Times. Bogati kraljevi Silicijske doline time poštuju mišljenje znatnog broja psihologa da je pretjerano korištenje virtualne nastave nezdravo za djecu. Prema istraživanjima američkog Nacionalnog instituta za zdravlje provedenog na 11.000 djece, mališani koji od najranije dobi provode više od dva sata dnevno za zaslonom postižu niže rezultate u brzini razmišljanja i jezičnom izražavanju. Najviše zabrinjava zaključak da se mozak djece koja provode sate za zaslonom razlikuje od onoga u djece koja to ne čine, a u nekih je primijećeno preuranjeno stanjivanje moždane kore. Tek prohodali mališan koji uči slagati virtualne blokove na iPadu ne zna ih nizati u stvarnom svijetu, tvrdi Dimitri Christakis, pedijatar iz dječje bolnice u Seattleu. Zabrinuta zbog pretjeranog korištenja tehnologije u javnim školama, šačica roditelja u Kansas Cityju pokrenula je inicijativu za donošenje zakona o ‘pravu na isključivanje’. Nadamo se da je  neke od ovih istraživanja  pročitala i hrvatska ministrao obrazovanja  Blaženka Divjak koja bez ikakvog kritičkog odmaka uvodi tablete u škole.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok