Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
DIJELOVI SLAVONIJE PRED IZUMIRANJEM Neke bi se škole mogle zatvoriti jer imaju manje od pet učenika: ‘Ako se zatvore, ugasit će se cijela sela…’
02 February 2020
Glasilo broj 134.
04 February 2020
Obavijesti i ostale vijesti
I IZBAVI NAS OD ZLA
2. veljače 2020. by Sindikat Preporod in Obavijesti i ostale vijesti
Iz knjige Obrazovanje kao izazov autor: Konrad Paul Liessmann OBRAZOVANJE KAO SEKULARNA RELIGIJA Tko danas govori o obrazovanju, taj vjeruje u čuda. Ni u jedno se područje života ne polaže toliko nade kao u obrazovanje i nema instancije kojoj bi se više vjerovalo od obrazovanja. Obrazovanje se smatra neiscrpnim resursom zemalja siromašnih sirovinama u globalnom natjecanju, ono je medij uz čiju pomoć valja emancipirati, poticati, integrirati i uključiti djevojke, migrante, izbjeglice, autsajdere, donje slojeve, invalide i ugnjetavane manjine. Obrazovanje štiti mladež od zavođenja i napasti droga, islamske države, AfD-a i Pegide. Obrazovanje je put na kojemu djeca mogu upoznati sve oblike seksualnosti kako bi doznala jesu li homoseksualno, interseksualno, transseksualno ili ipak heteroseksualno orijentirana. Obrazovanje je sredstvo koje uklanja sve predrasude i diskriminacije svih vrsta, uvježbava politički korektan način razmišljanja i govora, sprječava pretilost i anoreksiju i osigurava poslove budućnosti. Onako usput, obrazovanje unapređuje sreću mladih ljudi, a u intenzivno reprodukcijskim društvima smanjuje stopu nataliteta. Tko danas govori o obrazovanju, taj vjeruje u čuda. Vjeruje se da ne postoji ništa što škola ne bi mogla. Jednake mogućnosti za sve, ali i elitno obrazovanje, poticanje iznimno darovitih i integracija svih prikraćenih, socijalno zajedništvo i konkurentske prednosti za svakoga, prisezanje na kreativnost i normiranje mišljenja, poziv na kritiku i uvođenje u afirmaciju, stjecanje kulturnih tehnika uz njihovo istodobno odbacivanje, usmjerenost prema kompetencijama kao aklamacija svih mogućih nekompetencija, individualizacija kao standardizacija, najbolje ocjene i za loše testove. Budući da stvarnost uvijek zakaže u odnosu prema tom vjerovanju i njegovim očekivanjima, nižu se reforme školskog sustava jedna za drugom jer se od svake očekuje da napokon ispuni sva obećanja, da ispuni različite želje i izbavi nas od svih zala. Usmjereno obrazovanje, zajedničko školovanje do 10. razreda, projektna nastava, autonomno učenje, fiipped classroom, pomoćnik u učenju, državna matura, reformirani nastavni planovi i inovativni organizacijski oblici smjenjuju se kao posljednji krik (dernier cri) reformatorskog bjesnila u jednogodišnjem ritmu. Kada ništa više ne pomaže, pojavljuje se poziv za novim medijima u nastavi. Tko danas govori o obrazovanju, vjeruje u čuda. Da čuda nema, u to vjeruju još samo nevjernici. Obrazovanje se pretvorilo čak u možda najmoćniju zamjenu za religiju u sekulariziranom društvu. Ponajprije u svom digitaliziranom obliku obrazovanje je enciklopedijski kompendij ovoga svijeta. Obrazovanje pršti neprekidnim entuzijazmom u krizama uzdrmanom društvu, ono je njegova moralna sankcija, njegova svečana dopuna i opći razlog za utjehu i opravdanje. Obrazovanje je uz-dah stvora pritisnutog konkurentskom borbom, ono je duša bešćutnog neoliberalnog svijeta i duh okolnosti koje su odavno postale bezdušne. Obrazovanje je imaginarni prostor u koji ljudi sada mogu projicirati svoje čežnje. Obrazovanje obećava uspon nižim slojevima, spas za izgubljene, još veću prednost za privilegirane i najbolje mogućnosti za sve. Ono je opijum narodnih masa. Zbog pitanja obrazovanja razbuktavaju se vjerski ratovi, dogmatske istine u koje se ne smije posumnjati dominiraju diskursom. OECD, konzorciji za testove i Bertelsmannova zaklada pojavljuju se kao obrazovne crkve, čiji predstavnici i adepti poput svećenika i proroka putuju zemljom propovijedajući svoja poslanstva o izlječenju. I to zato što u svijetu stvarno postojećeg procesa obrazovanja živi i radi još previše grešnika koji se moraju odvratiti od pogrešnog puta. Još postoje oni koji diferencirani školski sustav smatraju razumnim, duhovne i kulturne sadržaje i znanja potrebnima, kompetencije smatraju tlapnjama, uspjeh važnim, inkluziju problematičnom, individualizaciju trikom, a tablete uređajima bez kojih se može. Njima propovjednici objašnjavaju kako takvim pedagoškim životom i radom neće moći postići blaženstvo duša nazvano PISA. Nužno je spoznati ovozemaljsku pedagošku dolinu suza, a kajanje zbog vlastite grešnosti je primjereno. Treba široko otvoriti srca i primiti sveti reform-ski duh. Tko se tomu opire, završit će u medijskom paklu, ondje gdje se guraju nepopravljivi, reakcionari, humboldtovci, stari humanisti, oni koji sumnjaju u reforme, ortografski fetišisti, knjiški moljci - jednom riječju, pedagoški heretičari. Vjerske su dogme obrazovne religije definirane, iako se sa svakim zamahom reformi malo mijenjaju. U ovom trenutku kredo religije obrazovanja glasi: Vjerujem da je svako dijete isto, ali jedinstveno, darovito i puno talenata koji se mogu otkriti i poticati; vjerujem da je svako dijete kreativno i inovativno te da ga samo loš školski sustav priječi u tome da samo otkrije što se može otkriti; vjerujem da svako dijete samo najbolje zna što i kako želi učiti; vjerujem u blagodati digitalizacije, koja svakomu dopušta da u svakome trenutku sve uči i sve zna; stoga vjerujem da je opterećivanje mladih mozgova znanjem nepotrebno, da je estetski kanon zlo, sadržaji bezvrijedni, a frontalna nastava sotona; vjerujem u profesora kao coacha, pratitelja, savjetnika koji kao socijalno kompetentan čeka u pozadini autonomnog procesa učenja u kojemu je samo jedno zabra-njeno: poučavati. Vjerujem u timove, u projekte, u komunikaciju. Vjerujem u Presveto Trojstvo između usmjerenosti prema kompetencijama, individualizaciji i standardizaciji. Vjerujem u inkluzivnu školu i u inkluzivno društvo; vjerujem u maturu, ispi  zrelosti za sve. Kao svaki vjernik, tako i obrazovni vjernik pronalazi svoju potvrdu, svoju snagu i jakost ako se pojave dvojbe u njegovu vjerovanju, u hodočašću. Hodočasnici obrazovanja bez prestanka su na putu. U jatima putuju u obećanu PISA zemlju, dakle u Finsku, a zatim ojačani i dobro raspoloženi odlaze u hramove obrazovne religije: u pokazne škole, koje bi u medu-vremenu mogle stajati i u Berlinu. Takva hodočašća jačaju vjeru; nitko se nije vratio iz Finske sumnjajući u smislenost PISA istraživanja, nitko nije obišao neku uzornu školu ili školu s posebnim težištima (takozvane svjetionik škole) i potom se usudio postavljati kritička pitanja. Upravo obratno: biti sudionikom hodočašća u polemikama o pravoj obrazovnoj religiji stvara neprocjenjive prednosti. Onaj tko u raspravi može započeti govor rečenicom: „Kao što sam pri svom posljednjem posjetu Helsinkiju...", u pravilu je već pobijedio. Otkako Finska na PISA ljestvicama zaostaje i šire se glasine kako prvi „spektakularni" uspjesi nisu bili plod suvremenog obrazovanja, već staro-ga, konzervativnog sustava prijašnjih godina, sve se više osjeća nelagoda. Više nije baš sasvim sigurno treba li ipak slijediti Finsku u odustajanju od pisanja rukom i izbacivanju tradicionalnih predmeta. Kao novi cilj za hodočašća nudi se stoga Silicijska dolina jer ondje se već događa budućnost, pa i budućnost obrazovanja. Ondje se može naučiti da čovječanstvo možemo podijeliti u dvije skupine — onu koja uči i onu koja to ne čini. Baš kao što su propovjednici nekada prodavali pjesmarice i uspješno trgovali oprostima grijeha, novi proroci sada posvuda dijele prijenosna računala djeci koja pate od nestašice obrazovanja. Bez obzira na to kamo vode ta hodočašća, jedno je jasno: hodočasnici se pretvaraju u misionare, koji u službi vjere gluhe i zatucane izvode na pravi put. Jednako kao u religiji, spasitelj u sekularnom svijetu obrazovanja uzima krivnje čovječanstva na sebe. Sve ono što odrasli čine — šire predrasude I stereotipove, provode netoleranciju, isključuju strano, razaraju okoliš, proizvode gospodarske krize, mijenjaju podneblje, vode ratove — bit će ponovno dobro, ako se dovoljno rano povede borba protiv tih zala, a ta se borba zove obrazovanje. U rečenici: „S tim se mora početi u školi" najbolje se odražava ta strategija rasterećenja. I kao što su se nekada čežnje ljudi za svijetom spasenja projicirale u zagrobni život, sada se prenose u „predživot", doduše u ovostrani, ali u nekom općem smislu prije pravog života. Prije nego što počne okrutnost života odraslih popraćena konkurencijom, nepravdom, nesigurnošću, brutalnošću, lakomošću, škrtošću, zavišću i mržnjom, sve je dobro. Prije ispita zrelosti ili još bolje, prije prvostupništva, svijet mora biti u redu. Moraju vladati jednake mogućnosti i pravedne mogućnosti, nitko ne smije iskorištavati kognitivne ili okružjem uvjetovane prednosti, rodna osjetljivost čvrsto se ugnijezdila u svim oblicima izražavanja, nitko ne smije biti zanemaren ili isključen, a ponajprije vrijedi kako nitko nije odgovoran za to što radi ili može, ne radi ili ne može. ionako skromne investicije u obrazovni sustav zbog toga su neki suvremeni oblik trgovanja oprostom grijeha. Time odrasli otkupljuju svoje grijehe. Naravno da možemo sami spasiti okoliš i odreći se automobila, ali zašto bismo to učinili kad možemo investirati u klimatski odgoj u cjelodnevnim vrtićima, običnim vrtićima i osnovnim školama. Naravno, mogao bi se uvesti i porez na financijske transakcije za borbu protiv rastuće socijalne neravnopravnosti. Zašto bismo to učinili kad je dovoljno poticati da ni-jedno dijete ne smije ostati zapostavljeno? Nijedna religija ne može bez preobraženja. Nešto profano pretvara se dodirom nekog svećenika ili posvećenog u sakralni događaj, prodor božanskoga u svijet svakidašnjice. U obrazovnoj religiji tu funkciju preuzima reforma. Svaka obrazovna reforma preobražava komadić socijalno-pedagoške banalnosti u transcendentno zbivanje i sve približava spasenju. Tako usmjerenost prema kompetencijama dovodi do čudesnog umnožavanja sposobnosti mladih ljudi te učenici osnovne škole odjednom raspolaže s više od pet tisuća kompetencija. U usporedbi s time pretvaranje u vino na svadbi u Kani samo je jednostavna vježbica. 1 tako to ide dalje državna matura pretvara prosječne učenike u iznimno nadarene, pretvara „hendikepirane" u drukčije nadarene, individualizacija pretvara prosječne i za nastavu nezainteresirane medijske konzumente u znati-željne mlade istraživače i na kraju bolonjska reforma pretvara one koji su prekinuli studij u prvostupnike. Politički korektan i rodno osjetljiv govor i ovisnost o tome da se pronalaze uvijek nove, još korektnije, još pozitivnije i još rodno osjetljivije formulacije umnogome okrnjuje to vjerovanje u preobrazbu zbog strastveno izrečenih pojmovnih kaskada, po kojima se ovce razlikuju od jaraca. Ali kao i u religioznim preobraćenjima, samo vjera odlučuje što mislimo o tome. Za nevjernika su takve jezične akrobacije jednostavno glupe, a za vjernika su prvi i najvažniji korak k izbavljenju od svih zala. Naravno, sve je ovo sada bilo pretjerano, zaoštreno, polemički i pomalo blasfemični rečeno. Trijezno gledajući, ipak se ne može poricati kako u sekularnim društvima obrazovanje ima kvazireligioznu funkciju. Samo obrazovanje omogućuje da se izvan religioznog koncepta zadrži i očuva misao kako svaki čovjek ima potrebu za spasenjem i da je sposoban za spasenje. Ako ljudska sreća — teološki gledano spas — ovisi o obrazovanju, onda se zla ovog svijeta temelje jednostavno na činjenici da postoji premalo ili pogrešno obrazovanje i da mnogi ljudi nemaju pristup tom obrazovanju. Uspije li nam porušiti te barijere, ništa više neće stajati na putu ni njihovim prilikama za sreću i život, niti pravednom društvu. Iza tog aktualnog diskursa o obrazovanju jasno se nazire čežnja za rajskim stanjem, u kojemu živi dječja nedužnost i vrijedi komunističko načelo: svatko prema svojim sposobnostima, svakome prema njegovim potrebama. I kao u svim predodžbama o raju, tako nema ništa, ama baš ništa, što bi govorilo protiv ove — osim jednoga, a to je da ne živirno u raju.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok