Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Zahtjev za odgodom frontalne primjene Škole za život
14 July 2019
Briljirala na Matematici i Fizici: Jedina bez pogreške riješila dva ispita mature
15 July 2019
Iz medija
Škola za život u potpunom kaosu: Andrej Plenković samo trčkara za loptom koju napucava Blaženka Divjak
15. srpnja 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Objavljena na portalu teleskop.hr, 15.07.2019. Izvorni link: Teleskop.hr Komentirajući za jedan portal slabe rezultate maturanata na državnoj maturi rekao sam da ovogodišnji podbačaj iz hrvatskog i matematike i nije neka vijest (Vijest bi bilo da je suprotno) i da uočavam sličnost između projekta Državne mature i Škole za život. Strukturalne manjkavosti, s jedne strane, te odlaganje iznalaženja rješenja za važne probleme, s druge strane – dvije su poveznice ovih dvaju projekata. Unatoč činjenici da je državna matura, kao i svaki poluproizvod, unatrag 10-ak godina stalno dorađivana i popravljana, te je danas nesumnjivo bolja nego ikada, ovaj projekt još uvijek ima ozbiljne slabosti i nedostatke. Ti nedostaci, to valja istaknuti, nisu jedini, a možda ni najvažniji razlog sve slabijih učeničkih rezultata. Slabiji rezultati proizlaze ponajprije iz bazičnih manjkavosti odgojno-obrazovnog sustava. Kako se na uklanjanju nedostataka ne radi ništa ili se radi premalo ili čak pogrešno „Ludost je raditi iznova isto X puta i očekivati drugačije rezultate“ (Einstein), državna je matura još daleko od onoga što bi trebala i morala biti. Ipak nije mi ovdje namjera „tranširati“ državnu maturu, nego ću se, potaknut primjedbama Udruge srednjoškolskih ravnatelja, pozabaviti evidentnim nedostatcima Škole za život, na koje ravnatelji ukazuju, nepuna dva mjeseca prije nego što će najnovija Reforma frontalno ući u naše osnovne i srednje škole. Iz spomenutih pitanja, a baš sva ih smatram utemeljenima, progovara zabrinutost zbog loše odrađenog posla i neodgovornog forsiranja slabo pripremljenog projekta. Ravnatelji su svjesni onoga što ministrica nije ili ne želi biti, a to su ozbiljne posljedice koje će netko sigurno morati sanirati, te vlastite zakonske profesionalne i moralne odgovornosti. Ovdje ću podsjetiti da smo kao sindikat, ponajprije zbog štete koja će nesumnjivo nastati, i pokrenuli prikupljanje potpisa među učiteljima i nastavnicima. Na svojih 25 pitanja ravnatelji neće dobiti odgovor jer oni koji bi im trebali i morali odgovoriti ni sami ne znaju odgovore. Ako ikakvog odgovora uopće i bude, on će se nesumnjivo svesti na dobro nam poznatu floskulu „rješavanje problema u hodu“. Dakle, radi se o istom onom odgovoru koji je upućivan onima koji ukazivali na slabosti državne mature. I kao što danas nedostaci državne mature dolaze na naplatu, a skoro se više nitko i ne sjeća Dragana Primorca, Radovana Fuchsa ili Željka Jovanovića, tako će se samo malobrojni za pet ili deset godina sjećati ministrice Blaženke Divjak i njezine Škole za život. A što nam svojim pitanjima poručuju srednjoškolski ravnatelji? Odgovorne osobe za rad naših škola upozoravaju da učitelji i nastavnici, ali ni stručni suradnici i ravnatelji, nisu pripremljeni za promjene koje će morati sprovoditi. Ravnatelji su zabrinuti što se s edukacijama kasnilo, što su one bile sadržajno preopćenite, što se njih i stručne suradnike „educiralo“ istovjetno s učiteljima i nastavnicima. Pitanjima se upozorava i na probleme koji će se od jeseni, ne samo njima nego i savjetnicima i inspektorima, pojaviti u pogledu nadziranja rada učitelja i nastavnika. Edukacije putem Loomena ravnateljima su, također, zadale ozbiljne glavobolje. Nešto što se cijelo vrijeme proglašavalo neobveznim, sada se smatra važnim uvjetom za zaduživanje učitelja i nastavnika. Ozbiljan propust prosvjetne administracije na terenu će morati ispravljati ravnatelji. Ravnatelji upozoravaju i na nepostojanje metodičkih priručnika, a upravo su oni, zbog izostanka kvalitetnog osposobljavanja, trebali biti glavni oslonac učiteljima i stručnim suradnicima. Također, ravnatelji se pitaju, što će to oni reći učiteljima i nastavnicima kad ih ovi zapitaju treba li se ili ne treba pridržavati važećeg Pravilnika o ocjenjivanja. Postojeći Pravilnik predviđa rješenja koja se, prema usmeno izrečenim uputama na stručnim skupovima, više neće primjenjivati. Npr. ne predviđa se više upisivanje datuma pisanih provjera u vremenik, ocjenjivanje domaćih zadaća i kratkih pisanih provjera znanja i sl. Ravnatelji upozoravaju na posljedice koje će nova rješenja imati na zaključivanje ocjena. Škola za život, čak i kao ovako okljaštren projekt preobrazbe odgojno-obrazovnog sustava, iziskivao je ozbiljne promjene ili dorade niza propisa. Pravilnik o ocjenjivanju je tek jedan među njima. Ravnatelji upozoravaju i na dalekosežne posljedice organizacijske fleksibilizacije. Tako će svođenje nekog predmeta na jedno polugodište umjesto dosadašnja dva, nesumnjivo stvoriti probleme negativno ocijenjenima učenicima, ali i učenicima kojima je Zakonom omogućena promjena škole. Učenicima koji neki predmet slušaju samo u 2. polugodištu onemogućit će se sudjelovanje na natjecanjima na kojima se pak mogu dobiti bodovi koji onda mogu donijeti prednost pri upisu itd. Spomenuta pitanja, a izdvojili smo tek neka čak i ne najteže rješiva, traže odgovore koji će biti i precizni i pravovremeni. Kako je sada valjda svima jasno da više nema dovoljno vremena za uklanjanje svih pretpostavki koje će od rujna dovesti do nereda, a možda čak i kaosa u našim školama, svima koji našem školstvu žele dobro trebalo bi biti u interesu da se stane na loptu, da se Škola za život uspori taman toliko da bi novi propisi na vrijeme donijeli, škole opremile i uvjeti ujednačili, učitelji i nastavnici osposobili. Ravnatelji su iskoristili možda i posljednju priliku da prije nego što im se to, poput njihovih kolegica i kolega u eksperimentalnim školama, zapriječi, pošteno i otvoreno progovore o slabostima, manjkavostima i nedostacima ključnog reformskog projekta Plenkovićeve vlade. Kako sada stvari stoje po pitanju reforme obrazovanja Andrej Plenković se drži prilično suzdržano. U javnosti se stječe dojam kako je u ovoj tekmi premijer tek kibicer ili da trči za loptom koju je netko drugi napucao. Ravnateljskih je 25 pitanja sigurno dospjelo i do njega. Uostalom naskoro će mu stići i potpisi učitelja i nastavnika koji zahtijevaju jednogodišnju odgodu Škole za život. Odgovoran predsjednik Vlade bi zatražio izvještaj o pravom stanju stvari na terenu, i to ne samo od ministrice Divjak. Također, premijer bi već sada trebao imati i rješenje za situaciju koja je neki dan u posljednjem trenutku izbjegnuta – razlaz HDZ-a i HNS-a. Razmišlja li naš premijer o tome da mu se ista situacija može dogoditi krajem kolovoza ili početkom rujna. Je li naš premijer svjestan kakav će kaos nastati u školama u slučaju nove „ucjene“ koalicijskog partnera kojoj će biti daleko teže udovoljiti. Promišlja li naš premijer kakvom će sve pritisku biti tada izloženi i on osobno i njegova Vlada? Ako je reforma obrazovanja najvažnija od svih reformi, ako je očito da na brojna važna pitanja u svezi s reformom ne znamo i nećemo na vrijeme znati odgovore, ako je jasno da problema imamo puno, a vremena za rješavanje premalo, naš premijer ima puno važniji razlog za izvanrednu ljetnu saborsku sjednicu od zamjene nekolicine aferama izraubanih ministara i uvođenja u svoju ekipu rezervnih igrača s klupe. Andrej Plenković još uvijek ima šansu jedan ozbiljan društveni i politički problem pretvoriti u priliku. Priliku da u kratkom vremenu savlada dug put koji dijeli političara od državnika. Šanse mu ipak, sa svakim novim danom, nepovratno kopne. *autor je predsjednik sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod  

Najnovije

  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova 17. ožujka 2023.
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’ 14. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    ožu. 13, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Sindikat Preporod 17. ožujka 2023. 0 Comments
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Sindikat Preporod 14. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok